Clasele de joc:
Clasa de joc face referire la rolul pe care il joaca arma + jucatorul. Astfel exista patru mari clase distincte.
Infanterist: zis si puscas sau rifleman. Acest rol se atribuie jucatorilor carora le place sa fuga si sa traga. Opteaza in general pentru replici mici sau medii, cat mai usoare si mai manevrabile. Incarcatoarele de rezerva trebuie sa fie din abundenta iar echipamentul trebuie sa fie cat mai simplist pentru a permite o buna mobilitate. Replicile trebuie sa ofere distante de angajare mici spre medii. In general, infanteristii reprezinta prima linie de atac.
DMR:in traducere designated marksman sau pe romaneste tintas. Replica principala trebuie sa fie capabila sa ofere distante de angajare medii spre mari. Tintasul are rolul de a nu trage la nimereleala ci doar atunci cand tinta este bine incadrata in dispozitivul avansat de ochire. Se pooate spune ca prima linie de atac este sustinuta de tintas de undeva din linia a doua poate chiar mai in spate.
SAW: squad automatic weapon, heavy weapons guy sau mitralior. Acest rol este menit sa tina adversarul cu capul la cutie pana cand primele linii de atac avanseaza. In general replicile sunt grele iar mobilitatea redusa. Munitia trebuie sa fie din abundenta. Acest rol este preferat de jucatorii ce nu se pot abtine din apasarea tragaciului. in general este suficient sa-i arati directia si sa te dai la o parte.
Sniper: sharpshooter sau pe romaneste lunetist. Aici totul tine de rabdarea de a astepta inamicul sa ajunga in centrul tintei si nu invers. Replicile sunt in general usoare si ofera putere de foc net inferioara fata de celelalte clase datorita limitarii munitiei si a reincarcarii greoaie. Camuflajul reprezinta un factor important in acest rol deoarece odata descoperit, sniperul nu prea mai are ce face. Aceasta clasa sta undeva in spatele tuturor celorlalte clase si ofera suport trupelor atunci cand orice alta strategie a picat. Folosit corect, sniperul poate avea un adevarat efect demoralizator catre inamici.